رواية عوضني صعيدي

رواية عوضني صعيدي ، هناك العديد من الأشخاص الذين يبحثون عن رواية عوضني صعيدي لذلك زوارنا الأعزاء في مقالنا هذا عبر موقع الجنينة سنوفر لكم الفصل الأول والثاني والثالث من هذه الرواية ونتمنى لكم قراءة ممتعة .

مقتبس رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل الاول

لا لا ارجوك يفارس مش تعمل فيا كده ارجوك مش تبعني لي ارجوك وربنا هعيش خدامه تحت رجلك انت ومراتك بس مش تعمل كده مش تبعوني عشان الفلوس والنبي ورحمه بابا وماما ماتعمل كده ارجوك كل ده عشان الفلوس تبيع اختك .
فارس بغضب شديد وراح ضربها بالقلم جامد لدرجه انها وقعد على الأرض
فارس بصوت عالي*اخرسي انت مش اختي انت بنت الست الي ابويا اتجوزها على امي ،وهتتجوزبه يعني هتتجوزيه واقولك على الكبيره بقاااا صعيدي وانتي عارفه الصعيدين جبروت وكمان هو العمده هناك ومتجوزه قبليك مواحده ،وانتي بس هتجيبي ليه العيل وتعيش خدامه هناك .
مراته صفاء بحقد وغيره من جمالها وحزن مصطنع *حرام عليك ي فارس .
فارس بحب *متصعبش عليكي دي حربايه زي امها بتتمسك وبعدين تتمكن واخد مراته ومشا .
روح بعياط ومسكه صورته امها وابوها *لي سبتوني مش اخدتوني معاكوا لي اهي اهي حرام هو ده يبابا الي انت موصيه عليا هيبعني عشان الفلوس وكمان صعيدي ومتجوز يعني هبقي خطافه رجاله وكمان عشان اجيب العيل حرام انا كان ابسط حقوقي اني ادرس وابقي دكتوره وده بعد مامتوا خلاني خدامه لمراته وحرمني من التعليم، ومش مكفيه كل ده لا وهيبعني عشان الفلوس يرب الصبر يرب حلها من عندك ونامت والصبح صحت على كوبايه مياوفي وشها .
روح يخضه *في اي عملت اي والله ما عملت حاجه .

رواية روح الصقر (عوضني صعيدي) الفصل الثاني 2

صقر بغضب جحيمي* حد وجهلك كلام وملكش دعوه بيها طول ما هي معايا انت فاهم .
واخد روح وخرج راح مطعم فخم كان محجوز كله ليهم بس وطلب عصير لهم
صقر سحب الكرسي ليها كل ده وهي بتفرك في أيدها لحد ما احمرت من الخوف والتوتر ،صقر لاحظ توترها وقال بصوت رجولي جذاب*بطلي تفركي في ايدك .
روح بصتله وفي عيونها دموع *حاضر .
صقر بنظرات جريئه ووقحه *انتي عارفه انا هتجوزك لي.
روح بدموع * ااااه بس ممكن تقول لهم انك مش موافق ارجوك والنبي .
صقر ببرود*وانا مضطر اعمل كده لي وقال قومي عشان اوصلك طول الطريق كان الصمت سيد المكان .
ووصلوا اول ما حور وصلت طلعت جري ودخلت غرفتها وبتبكي على الي بيحصلها .
صقر بغرور وبيوجه كلامه لفارس * الفرح بكره وسابهم ولسا هيمشي .
فارس بخوف*بس لسا مجهزنهاش قاطعه اوس بستحقار * 3مليون جنيه وبكره هاجي اخدها ومشا .
عفاف بطمع* اخيرا هيبقي معانا فلوس وهنعيش حلو بدل الي احنا فيه ده .

 الفصل الثالث 3 من الرواية

روح بخوف**في اي .
صقر** اي في اي .
روح بخوف وجسدها وشفايفها بتترعش**بتقرب كده لي .
توقفت عيناه على شفيفها الحمراء بشده واظلمت عيناه وقرب منها بلاوعي وقال بتوهان  انتي حلوه يروح جوي .
روح بستغراب من لهجته الي اتغيرت .
روح بعدت بسرعه وزقته براحه وقالت اااانت هتعمل اي حضرتك
  • صقر وبخ نفسه على ضعفه قدامها بس مش بين وقال بستهزاء  حضرتك في واحده تقول لزوجها حضرتك وقال بقسوه ….. بصي احنا هنتفق الاول على شويه حاجات عشان نعرف نكمل ونعيش مع بعض ،ومتستنيش مني اي مشاعر عشان اصلا مش عندي قلب تمام يبنت الناس ،اول ما هتحملي هتاخدي جناح ليكي فاهمه .
  • روح بصوت منخفض  فاهمه حضرتك.
  • صقر بعصبيه .برده هتقولي حضرتك.
  • روح بخوف اومال اقول اي ،صقر بس.
  • صقر بتوهان وفي نفسه لا بالله عليكي انا مصبر نفسي بالعافيه وبعدين قال اهدي اهدي اي المشاعر الي اول مره احسن بيها دي ولا عمري حسيتها مع مها حتى وبعدين قال بجمود وبيشاور على باب الحمام …
الحمام هناك تقدري تروحي وتغيري هدومك .
واتجه هو لغرفه الملابس ولبس شورت قصير فقط وعاري الصدر وبانت اكتر عضلات بطنه وصدره
عند روح دخلت لاقت هدوم كلها قصيره لاما شفافه .
إلى هنا نكون قد وصلنا لنهاية مقالنا هذا عبر موقع الجنينة والذي قمنا خلاله بعرض بعض أجزاء رواية عوضني صعيدي .

تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *