رواية احببتها صعيدية الفصل الحادي عشر 11

رواية احببتها صعيدية الفصل الحادي عشر 11 … يبحث لعديد من الأشخاص المهتمين بالكتابة و قراءة الروايات عن الفصل الحادي عشر من الرواية الجميلة أحببتها صعيدية ولذلك يقدم لكم موقع الجنينة هذا المقال بعنوان رواية احببتها صعيدية الفصل الحادي عشر 11 تابعوا معنا .

معلومات عن رواية احببتها صعيدية

رواية أحببتها صعيديه للكاتبة المصرية الشهيرة رفيدة وائل حيث تعد هذه الرواية من أبزر الأعمال والكتب التي قدمتها الكاتبة والتي انتشرت في الفتر الماضية بشكل كبير وحازت على إعجاب العديد من القراء ومحبين أعمال الكاتبة و المهتمين بالقراءة بشكل عام حيث كانت أحداث وفكرة الرواية تجذب القارئ للقراءة حيث تم تصنيف رواية أحببتها صعيدية من الكتب الأكثر قراءة و الروايات الأكثر شهرة حاليا .

أحداث رواية أحببتها صعيدية

تتمحور أحداث الرواية حول شاب يسمى تميم وامه التي تسمى هدى والفتاة التي تسمى رفيدة والتي ترغب أمه هدى في تزويجه منها مع رفضه الشديد لها حيث يذهب تميم لخطبة الفتاة حيث عندما وصل لمنزلها ظنها الخادمة وطلب منها رفع بعض الأغراض مما أنشأ سوء تفاهم بينهما حيث غصبت رفيدة ووصفت كلامه بالجارح وتبدأ الأحدث من هنا

رواية احببتها صعيدية الفصل الحادي عشر 11

نقدم لكم هنا البارت الحادي عشر من الرواية الجميلة أحببتها صعيدية تابعوا معنا

تميم بهدوء: رفيده اصحي يلا وصلنا
رفيده: سبيني ي وعد شويه والنبي
تميم: وعد مين قومي يلا انا تميم
رفيده: اتفزعت: تميم ثم اكملت بتوهنا احنا فين
تميم: احنا وصلنا يلا
هدي: يلا ي بني خد مراتك وطلع شقتك
في الشقه

رفيده: انا تعبانه هنام في اوضه الاطفال
تميم: استني اتعشي
رفيده شكرا ودخلت نامت
تميم: اتنهد بضيق ودخل الاوضه التانيه نام
تاني يوم الصبح

رفيده ايه صوت الكركبه دي احنا الساعه كام خرجت من الاوضه
تميم: صحيتي صباح الخير انا ورايا حاجه مهمه فهضطر انزل
رفيده: مسالتكش
تميم: اللهم طولك ي روح وقفل الباب ونزل
رفيده بسرعه دخلت غيرت ونزلت

هدي: صباح الخير ي حبيبتي رايحه فين بدري كده
رفيده: كنت عاوزه اشتري شويه حاجات وهرجع بسرعه رنا صحيت
رنا: ايوه ي بروو انا هنا اهه
رفيده: طب يلا اتاخرنا
هدي: متتاخروش واتصلي بتميم وعرفيه ي رفيده
رفيده: حاضر ي ماما
في الكليه

رنا: انا هستناكي في الكفتريا خلصي بسرعه وتعالي علشان نروح قبل م تميم يرجع
رفيده: حاضر يلا باي
انس اهلا اهلا ي دكتوره نورتينا
جود: وهي تحضتنها بشده وحشتيني دي كلها غيبه
رفيده: وانتي وحشتيني خالص ي دودي والله

انس: طب يلا يلا ع الاجتماع ونبقا نشوف الحب الي ولع في الدره ده بعدين
رفيده ضحكت ودخلت وفجاه برقت بصدمه: تميييم
يتبع…..

البارت الجديد رواية احببتها صعيدية

رفيده بتوتر من قربه: تميم ابعد لو سمحت
تميم بتوهان: تؤ تؤ
رفيده بخبث: طيب قرب ي تيمو
تميم وصرخ بالم: اااه رجلي ي بنت المجنونه(داست ع رجله)
رفيده بهدوء: علشان تحرم وجريت بسرعه بره الاوضه
هدي: في اي ي بنتي تميم ماله
رفيده بتمثيل البكاء: اهئ اهئ شفتي ي طنط تميم عمل فيا اي
تميم بسخريه: عملت فيكي اي ي مظلومه
رفيده: شوفي ي ماما شوفي بيكلمني ازاي
تميم بنفس السخريه: اخس عليا ثم اكمل بحده بطلي تمثيل بقا وقوليلي انتي ازاي تطلعي من البيت من غير اذني
هدي: انتي مش عرفتيه ي رفيده هو انا مش قولتلك ي بنتي
رفيده بتوتر: هه

تميم: اي القطه كلت لسانك دلوقتي ولا اي
رنا: معىش ي ابيه احنا كنا عاوزين نشتري حاجات مهمه وكنا متاخرين ونسينا نبلغك
رفيده: وانت محموق كده لي ده كله علشان قفشتك مع السنيوره
تميم بحده: اتلمي ي رفيده
هدي: اي الكلام ده ي تميم انت كنت مع داليا
تميم: لا ي ماما يعني هو كان في مشكله كنا بناقشها بس ي حبيبتي
رفيده بسخريه: ايوه: مشكله جواز او موت
تميم بغضب: رفيييده
رفيده: رفيده رفيده انا تعبت انا طالعه
هدي: واخرتها ي تميم
تميم: ي ماما ارجوك انتي عارفه انا متجوزها لي وعارفه اني بحب داليا وهتجوزها
هدي: مفيش فايده فيك ي تميم مش هتعقل ابدا افتكر رنا ي تميم يرضيك يتعمل فيها كده
تميم: يوووه ي ماما انا زهقت من الموضوع ده
فوق
رفيده: رنا راقبي السلم كويس لاخوكي يطلع لحد م اعتذر لدكتور انس
رنا: طيب يلا بسرعه انجزي لنتقفش
رفيده: انا اسفه والله ي دكتور ع الموقف الي حطيتك فيه
انس: الموضوع مش موضوع الموقف الاجتماع ده كان مهم وانتي تخلفتي عنه بعد م اديت كلمه لرئيسه القسم دا هيئاثر عليكي سلبي
رفيده: صدقني ي دكتور انا لو كنت حضرت الاجتماع ده كان كل الي بنينها اتهد مينفعش افاجئهم كده لازم امهد الموضوع
انس بهدوء: تمام ي رفيده حصل خير سلام
رفيده: سلام
رنا: ها خلصتي
رفيده ايوه اخوكي فين
رنا: مش عارفه خد عربيته ومشي
رفيده: اكيد راح للزفته الي اسمها داليا
رنا: لا متوقعش شكله خارج متعصب وبعدين يلا انا محضره فيلم اي خلينا نقوم نعمل فشار
الساعه 12
رفيده بخوف: رنا تميم اتاخر وتليفونه مقفول
رنا: متخافيش تميم مش صغير ادخلي نامي وانا هنزل لماما بقا
رفيده: اوك سلام

 

 

 

 

و بهذا نكون قد وصلنا الى ختام مقالنا الذي كان بعنوان رواية احببتها صعيدية الفصل الحادي عشر 11 وقدمنا لكم البارت الحادي عشر ودمتم في أمان الله وحفظه .